maandag 9 januari 2012

(Extra) review - menu 022














Tja. Schaamte. Het was simpelweg allemaal niet zo'n succes. Dermate treurig zelfs, dat ik alleen van het begin van de productie van de 'pudding' een tweetal fotootjes heb gemaakt. Toen alles nog onder controle was.

U kijkt links naar in blokjes gehakte runderlappen, gemixt met een uitje, wat Worcesters Sauce, peper en zout - en nog iets volgens mij, maar dat ben ik inmiddels vergeten. Rechts: een ingevette glazen schaal (die in de CrockPot past) met een deeg op buitenzijde en de vulling van de linker foto en overgoten met bier (Guinness was niet meer voorhanden dus ik heb me vergrepen aan een La Chouffe).

Het voorgerecht was overigens een simpele knoflooksoep met een beetje bieslook. De pijnboompitten waren bij het roosteren verbrand. En dat tekent de rest van het 'maal'.

De aardappelpuree bij het hoofdgerecht was niet lekker (glazige knollen), de rode-uien-compote was gewoon te ver doorgegaan - en smaakte daardoor naar verbrande stroop... Logisch, want de stroop was verbrand. De pudding was een drama. Klaar. Het deeg was niet gaar, dus vies en klef. Gelukkig was het vlees redelijk mals en was de smaak erg prettig en pittig. Maar met een Pudding (als in het Engelse woord uiteraard) had het niets te maken.

Ennuh, het nagerecht. Daar had ik allang geen zin meer in. Excuus.

M.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Eat Biological Bio