maandag 29 november 2010

Review - menu 009

Review - menu 009

Het diner begon met een broccolisoepje met gebakken peer. Spannend, verrassend en leuk bedacht. Uitvoering was daarentegen wel ietwat matig. De soep was te dun en niet goed genoeg gepureerd. Het was meer water met de smaak van broccoli en onderin je soepkom vond je nog wat resten broccoli. Jammer wel. De peer was een leuke verrassing, jammergenoeg was de peer niet rijp. Volgende keer iets beter opletten bij de aankoop dus ;-) De smaken waren wel goed hoor, het ontbrak dus alleen aan structuur en finesse.
De vleesrolletjes met aardappel- en spruitjespuree. Wederom een verrassend gerechtje. Vooral die puree van spruitjes. Ik ben er eerlijk gezegd niet zo'n fan van. Ik weet niet. Er zaten nog harde stukjes in en het was geen zachte puree te noemen. De smaak was wel goed trouwens. De aardappelpuree was prima. Smaak was goed, misschien alleen iets meer boter om het geheel iets meer smeuiig te maken M? De vleesrolletjes waren perfect! Lekker stukje vlees, subtiel en goed gegaard.

Het nagerecht was vrij heavy. De smaak van gember was sterk en ik moet eerlijk zijn, ik houd helemaal niet van gember. De vruchten waren daardoor erg zoet en ik had het gevoel dat daardoor de pure smaken een beetje in het niet vielen. conclusie...erg lekker...als je van gember houdt.

Overall krijgt M wel een compliment voor de opmaak van de borden. Het zag er deze week goed uit!

We zijn een beetje aan het rommelen, maar vanaf volgende week is het weer mijn beurt om te koken. Ik houd het nog even geheim tot donderdag ;-)

B.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Eat Biological Bio